Wikia

Zedd
<< TERUG NAAR HOOFDPAGINA >>

"Ik ben Lord Zedd. Heerser van alles dat ik zie."

Lord Zedd is één van de schurken uit de eerste zes seizoenen. Vooral in de tweede en derde series van Mighty Morphin' Power Rangers had hij een grote rol.

Persoonlijkheid en uiterlijk

Zedd heeft een zeer dreigend en angstaanjagend uiterlijk en karakter. Hij misbruikt zijn lakeien en geeft ze ook regelmatig de schuld van mislukkingen. De fout ligt nooit bij hemzelf. Qua uiterlijke kenmerken bestaat zijn lichaam uit bloedrood vlees zonder vel en ook heeft hij een staf in de vorm van de letter 'Z'.

Tijdlijn

Voor de serie

Naar verluid was Zedd duizenden jaren geleden een menselijk wezen waarvan onduidelijk is wanneer hij werd overgenomen door het kwaadaardige. In Countdown to Destruction werd hij door Zordon's energiegolf weer menselijk gemaakt.

Als zelfbenoemde "Heerser van het Kwaad" maakt hij Rita Repulsa en haar handlangers tot zijn slaven. Omdat hij zelf andere prioriteiten had liet hij Rita de aarde veroveren terwijl hij zelf andere delen van het universum probeerde over te nemen.

Toen Zedd in een ver verleden probeerde het Zeo-kristal toe te eigenen werd zijn huid aangetast door een speciaal krachtveld dat schadelijk is voor kwaadaardige machten. Het vel van zijn huid verbrandde waardoor hij het enge uiterlijk kreeg waar hij voor bekend staat.

Tijdens de serie

In het tweede seizoen van Mighty Morphin Power Rangers komt Zedd aan op de maan om Rita te straffen voor haar falen; het is haar niet gelukt om de aarde over te nemen. Hij sluit haar op in een bunker en smijt deze de ruimte in. Hij neemt het voortaan zelf tegen de Rangers op. Het lukt zijn gecreëerde monster om de zords van de rangers te vernietigen, maar het lukt de rangers om de resten om te vormen tot nieuwe zords. Hierdoor is Zedd terug bij af.

Desondanks dat de Rangers nieuwe zords konden inzetten lukt het Zedd keer op keer om weer een frontale aanval te openen. Met zijn scepter vormt hij aardse objecten tot monsters. Als hij een monster tot reusachtige grootte wil laten groeien gooit hij vanaf de maan een speciale 'groei-granaat' naar het monster waarna het monster de granaat opvangt en laat exploderen.

Na de terugkeer van Rita wordt Zedd steeds zachtaardiger en raakt zelfs verliefd op Rita. De twee trouwen en krijgen op een onbekend punt een zoon genaamd Thrax. Thrax zit jaren later een nieuw team van Rangers dwars.

Familie en handlangers

Master Vile is zijn schoonvader en Rito Revolto is zijn schoonbroer. Zedd is getrouwd met Rita Repulsa en samen hebben zij een zoon genaamd Thrax.

Weetjes

  • Omdat veel ouders klaagden dat Zedd en zijn daden te "eng" waren werden deze aangepast.

Around Wikia's network

Random Wiki